pouze česky
V tomto čísle revue současného tance Taneční zóna mapuje další středoevropský taneční kontinent – Rakousko, které představuje jako zemi tanečního konceptualismu.
Rakouský kritik a teoretik Helmut Ploebst ve svém článku Hořící palác odhaluje souvislost tohoto choreografického přístupu s rakouským experimentálním filmem. Mladou generaci tanečních experimentátorů představuje v článku Rakouským tancem dávno nepulzuje jenom vídeňská krev, Jitka Šťávová.
S jedním z nejznámějších tvůrců na poli současného rakouského tance – Chrisem Haringem – se seznámíte v rozhovoru s titulem: Rád se dívám na tělo jako na něco zvláštního.
Vídeň se stala hlavním městem středoevropského tance bezesporu i díky velkému letnímu tanečnímu festivalu ImPulsTanz – Nina Vangeli, jeho pravidelná návštěvnice, rozsáhle komentuje poslední ročník této významné kulturní události.
Rakousko však není jenom Vídeň – což dokládá příspěvek Zuny Kozánkové o salcburské taneční scéně – Tanec v sevření hor. Rakousko také není jenom zemí experimentů, ale i tradice – s historií vídeňského valčíku se seznámíte v odborném textu Doroty Gremlicové.
Zcela unikátním fenoménem spjatým s koloritem Vídně je španělská dvorní jezdecká škola – rozhovor s jejím dlouholetým ředitelem a odborníkem na drezuru bílých lipicánů, dvorním radou doc. Jaromírem Oulehlou má titul Pěstování koní je součástí vysoké kultury a pořídila jej Nina Vangeli.
Placená stáž v Rakouském kulturním fóru 2025
Pro studující s pobytem v Rakousku. Další informace naleznete zde.
Rakouské kulturní fórum v Praze © 2024
Jungmannovo nám. 18, CZ - 110 00 Praha 1, prag-kf@bmeia.gv.at