03.08.2015 20:30, Praha 1, kostel Panny Marie Sněžné, Jungmannovo náměstí 18
Vývoj světové hudby výrazně ovlivnila celá řada vynikajících skladatelek, interpretek i patronek umění – přestože v průběhu dějin byly ženy v hudbě považovány za výjimečný a nezřídka dokonce nevítaný jev. Role žen v hudebním umění je nicméně natolik významná, že Letní slavnosti staré hudby zasvětí tématu věčné ženy celý letošní ročník.
Cappella Mariana, ČR (vokální soubor)
Terry Wey, AT (kontratenor)
Cappella Mariana je komorní vokální soubor, který se specializuje na interpretaci středověkého vícehlasu, renesanční polyfonie a vokálních děl raného baroka. Vystoupení ansámblu se setkává s nadšeným přijetím nejen u publika, ale také u médií – oceňována je především expresivita souboru pramenící z citlivého přístupu k práci s textem.
Bohaté pěvecké zkušenosti získal Terry Wey, kontratenor, už jako člen chlapeckého sboru Wiener Sängerknaben. Vystupoval na významných pódiích ve Vídni, Londýně, Amsterodamu, Baden-Badenu, New Yorku a na řadě význačných festivalů. Zájem Terryho Weye o renesanční polyfonii ho vedl k založení vokálního souboru Cinquecento, který nahrává pro britskou společnost Hyperion.
Program:
Giovanni Palestrina da Palestrina (1525–1594): Cantica Salomonis, Osculetur me, Trahe me post te, Pulchrae sunt genae tuae, Sicut lilium inter spinas, Surge propera amica mea, Veni, dilecte mi
Jean l’Heritier (?1480–?1551): Nigra sum sed Formosa
Jacob Clemens non Papa (?1510–?1555): Ego flos campi
Nicolas Gombert (?1495–?1560): Quam pulchra es
Heinrich Isaac (?1450–?1517): Tota pulchra es
Josquin Desprez (?1440–1521): Ave Maria/Virgo serenata
Robert Fayrfax (1464–1521): Magnificat O bone Jesu
Vstupné: 550, 350 Kč
Placené praktikum v Rakouském kulturním fóru – jaro 2025
Pro studenty a mladé akademiky. Další informace naleznete zde.
Ucházejte se nejpozději do 30.11.2024.
Rakouské kulturní fórum v Praze © 2024
Jungmannovo nám. 18, CZ - 110 00 Praha 1, prag-kf@bmeia.gv.at